Optymalizacja treści na stronie WWW oraz blogu!

Optymalizacja treści na stronie WWW oraz blogu!

Optymalizacja jest kluczowym czynnikiem pozycjonowania stron, dlatego należy zwracać uwagę na kilka zasad. Treści jakie umieszczane są na stronie powinny być wartościowe, i nie należy zwiększać sztucznie ilości słów kluczowych. Spowoduje to całkiem odwrotny rezultat. Słowa kluczowe muszą znajdować się w tytule artykułu, oraz w treści jednak w sposób naturalny.

Jak zoptymalizować treść pod kątem SEO?

Jednym z ważnych etapów, jakie powinno być wzięte podczas pozycjonowania jest optymalizacja treści oraz budowa witryny. Dla niektórych osób nie jest to ważny element, jednak dla wyszukiwarek znaczący. Witryna musi zostać tak zmodyfikowana, by była ona przyjazna dla wyszukiwarek. Treści zawarte na danej stronie powinny być czytelne i zrozumiałe. Jeśli nie wiemy, czy pozycjonowanie zostało odpowiednio wykonane, to również możemy skorzystać z innej możliwości. Jest nią oczywiście audyt SEO. Na czym on polega? Przede wszystkim ma za zdanie zweryfikować wszystkie błędy i braki jakie są na danej witrynie. Eliminacja ich przebiega na zasadzie proponowania możliwości, jakie wydają się najbardziej korzystne.

Optymalizacje artykułów na blogu zacznij od:

  • Doboru odpowiednich słów kluczowych,
  • Tytuł strony (title),
  • Opis strony (meta description),
  • Nagłówki H1 i H2, H3,
  • Słowa kluczowe w tekście (nasycenie słów kluczowych nie powinno przekraczać 7%),
  • Uzupełnienie atrybutu ALT oraz title w obrazkach umieszczony w artykule,
  • Wewnętrzne linkowanie strony.

 

Jeżeli zamierzasz optymalizować już zaindeksowane treści w Google, warto po każdej korekcie i zmianie zgłosić stronę do indeksacji. W narzędziach dla webmasterów wybierz Skanowanie  – pobierz jako Google, zgłoś zmodyfikowaną podstronę lub artykuł. Zmiany w indeksie wyszukiwarki często widoczne są po kilku minutach od zgłoszenia.

Nikt nie wie dokładnie, jakimi algorytmami posługuje się Google, ale często można zauważyć, że po nowych zmianach na stronie, możemy dostać „kopa do przodu” w wynikach wyszukiwania, coś w rodzaju premii za aktualizację treści witryny. Kilka tygodni później, premia ta znika i liczba połączeń może być nieco zmniejszona – ale dobrze dobrana zawartość będzie zawsze na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *