Optymalizacja obrazów pod kątem SEO – jak zwiększyć ruch na stronie przez zdjęcia?

Optymalizacja obrazów pod kątem SEO – jak zwiększyć ruch na stronie przez zdjęcia?

Każdy właściciel witryny internetowej chce zwiększyć ruch na swojej stronie, aby pozyskać nowych klientów. Istnieje wiele sposobów, dzięki którym możemy uzyskać dodatkowy ruch do Twojej witryny i wiele z nich już znasz. Czas na optymalizacja obrazków pod kątem SEO. W tym artykule będziemy mówić o metodzie optymalizacji obrazków na stronie, dzięki czemu można je znaleźć za pomocą Google Grafika (Google Images). Wielu użytkowników korzysta z tej alternatywnej funkcji wyszukiwania, aby znaleźć przydatne informacje.

Nazwa pliku obrazu

Nazwa obrazu «golden retriever.jpg», pomaga osiągnąć szybsze wyniki wyszukiwania w Google Grafika, niż pliku o nazwie «DSC_06757.jpg». Dlatego ważne jest, aby zmienić nazwę każdego zdjęcia, które chcesz promować w Google Images poprzez dobór optymalnych słów kluczowych/nazwy, przed przesłaniem go do Twojej witryny.

Użyj słowa kluczowego w obrazku tytułowym oraz uzupełnij atrybut ALT!

W tym samym czasie można zwiększyć prawdopodobieństwo wyświetlanie obrazków w wynikach wyszukiwania Google, optymalizując słowa kluczowe pliku na swojej stronie. Istnieją dwa sposoby, aby to zrobić:

  • Dodawanie słowa kluczowego zoptymalizowanego do każdego zdjęcia w tagach ALT .
  • Opis zawartości obrazu w tekście z nim związanym.

Wykorzystaj swoje docelowe słowa kluczowe w naturalny sposób – jako część większego projektu lub opisu – w obu przypadkach.

I co jeszcze warto byłoby wziąć pod uwagę przy optymalizacji obrazów. Fakt, że niektóre słowa kluczowe, które warto stosować dla obrazu mogą różnić się od frazy, które chcesz używać na stronach internetowych. Możesz użyć kilku alternatywnych słów kluczowych, tak aby cały zabieg wyglądał jak najbardziej naturalnie.

Format obrazu

Przedstawiciele Google wielokrotnie stwierdzili, że jeśli chodzi o wyszukiwanie grafiki w Google Grafika, jeden format obrazu ma przewagę nad innymi. Formaty obrazu indeksujące przez Google to: BMP,. Gif,. jpg,. png,. WebP i. SVG, więc teoretycznie każdy z tych typów plików może być używany do promocji strony w Google Images.

Jednak uważa się, że format obrazu .jpg zwykle pojawiają się częściej i są zdecydowanie szybciej i łatwiej indeksowane.

Rozmiar zdjęcia oraz jakość obrazu.

Warto także zauważyć, że Google indeksuje i zawiera wyniki wyszukiwania grafiki dowolnej wielkości.

Jednakże, biorąc pod uwagę prędkość witryny i zalecenia SEO, to lepiej, aby zmniejszyć obraz jak najbardziej (oczywiście przy zachowaniu jakości) przed wysłaniem ich do serwisu. Pozwoli to skrócić czas ładowania strony i może być ważnym czynnikiem podczas umieszczania witryny w Google.

Jeśli obraz wygląda na bardziej ziarnisty niż w 8-bitowych grach wideo, jest mało prawdopodobne, że przyciągnie uwagę. Korzystaj z podstawowych narzędzi do edycji obrazu. Nie trzeba być mistrzem Photoshop’a, aby zrobić wspaniałe zdjęcia. Proste narzędzia do edycji obrazu, takie jak, Picmonkey, ułatwiają przerobić zwykłe zdjęcie w coś ciekawego, przyciągającego uwagę potencjalnego odbiorcy.

Celem promowania strony internetowej za pomocą Google Grafika jest dotarcie do użytkowników, którzy szukają obrazów, a następnie przechodzą do naszej witryny. W związku z tym jakość obrazu jest ważna! W końcu, jeśli prześlesz do serwisu nieciekawe obrazy, prawdopodobieństwo, że internauci wybiorą Twój obrazek jest raczej niska.

Mapa strony (sitemap obrazków) dla zdjęć

Aby dać więcej informacji na temat różnych obrazów na swojej stronie, należy utworzyć mapę witryny dla zdjęć i przesłać do swojego konta w „Narzędzia Google dla webmasterów”.

Należy zauważyć, że metoda ta wymaga pewnej wiedzy technicznej, jeśli trzeba będzie dodać konkretne tagi obrazu do nowej lub istniejącej mapy witryny (ręcznie lub przy użyciu narzędzia).

Jednak nie ma potrzeby, aby stosować tę metodę do wyświetlania obrazów w wynikach wyszukiwania Google Grafika. Choć może to pomóc zwiększyć ilość zaindeksowanych zdjęć na stronie i liczbę zdjęć w zakresie wyszukiwania. Szczegółowe instrukcje dotyczące tworzenia mapy witryny dla zdjęć, można przeczytać w artykule Google w tej sprawie.

 

W promowaniu witryny, ważne jest również, aby wiedzieć, że optymalizacja obrazów – nie jest „zadaniem jednorazowym.” Aby uzyskać maksimum korzyści, należy regularnie dodawać nowe obrazy i dbać o ich optymalizację zgodnie ze standardami opisanymi powyżej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *